Nadat het District kampioenschap Oost (DKO) om allerlei reden in 2015 geen doorgang vond, heeft het districtsbestuur OWC gevraagd of zij bereid zijn in 2016 wederom het DKO te willen organiseren in Groot Agelo (Ootmarsum). OWC heeft toen JA gezegd mits alle wielerverenigingen die aangesloten zijn bij het District Oost met een aantal vrijwilligers gaan helpen bij het beveiligen van het parcours.

Tevens gaat de organisator van de Ronde van Overijssel i.s.m. de Provincie Overijssel dit wielersportevenement financieel mogelijk maken. Een kans die we als wielersportliefhebbers met beide handen moeten oppakken.

Zoals jullie wellicht weten is het organiseren van een evenement momenteel niet één twee drie geregeld. Voorschriften die deel uitmaken van het “Veiligheidsplan” eisen dat verkeersregelaars en parcourssignaleurs garanderen dat publiek op een veilige manier het evenement kan volgen en dat hulpdiensten te allen tijde op een veilige manier hun werkzaamheden kunnen verrichten.

Om dit te kunnen waarborgen hebben we jullie hulp nodig en wordt op een 8-tal kruisingen 2 parcourssignaleurs ingezet, bij de start-finish 6 en op een 4-tal punten verkeersregelaars.

Het DKO is een gemeenschappelijk districtsevenement en is van ons allemaal dus van ALLE verenigingen. Het DKO kan alleen doorgang vinden wanneer ALLE clubs hun verantwoordelijkheid nemen om m.b.v. haar vrijwilligers mee te helpen op de 2e Pinksterdag in Groot Agelo.

Vanuit ETP Zutphen worden er dus vier vrijwilligers gevraagd die op maandag 16 mei, tweede pinksterdag ondersteuning kunnen bieden bij dit geweldige evenement. Als vrijwilliger sta je aan de route en kun je de wedstrijden dus goed volgen.

De eerste wedstrijd start om 8.00 uur en de laatste finisht om ca 19.30 uur. We beseffen ons dat het voor ons allen een zeer lange dag wordt en speciaal voor alle vrijwilligers en juryleden. Daarom wordt er gewerkt in twee groepen, de eerste groep (twee personen) doen de ochtend de andere twee doen de middag. Als ETP Zullen wij 1 post bemensen. Lunchpakketten verzorgt de organisatie.

Tijdens het NK veldrijden in Hellendoorn werd dezelfde formule al toegepast. Ook nu dezelfde formule met de gedachte hierdoor de continuïteit van het DKO in de toekomst meer te kunnen garanderen.

 

Vooral wedstrijdrijders die zelf mee doen wil vragen hierop te reageren. Het zal erg jammer zijn als dit jaar weer het DKO niet kan doorgaan.

Voor meer informatie kun je terecht bij Marc Bloem, 06-15057427